Identyfikacja wizualna
Logo firmy to nie tylko znak graficzny. Dwa podstawowe elementy czyli: charakterystyczna nazwa oraz oryginalne, wyróżniające się logo, powinny tworzyć spójną całość. Logo jest fundamentem wizerunku firmy, to potężne narzędzie marketingu i komunikacji firmy z otoczeniem. Jego forma musi być zależna od potrzeb, profilu, zakresu działania oraz biznesowej kultury przedsiębiorstwa.
Dzięki zrozumieniu tych mechanizmów projektujemy niepowtarzalny znak graficzny w taki sposób, aby jak najwyraźniej podkreślić niepowtarzalne atrybuty firmy.
System identyfikacji wizualnej (Corporate Identity) to podstawowy zbiór zasad i wytycznych, który pomaga w tworzeniu spójnego i wiarygodnego wizerunku przedsiębiorstwa. Są to zasady korzystania z logotypu, tworzenia dokumentów firmowych, stosowania kolorów i typografii. Oprócz kompleksowego opracowania logo system identyfikacji wizualnej najczęściej zawiera wzorce:
- wizytówki firmowej
- papieru firmowego
- koperty firmowej
- teczki firmowej
- notatnika firmowego
- oznakowania firmy wewnątrz i na zewnątrz budynków,
- samochodów firmowych.
Opisanie reguł rządzących komunikacją wizualną szczególnie szybko doceniają firmy, które często komunikują się z otoczeniem wydając: foldery, reklamy prasowe, zamawiające gadżety reklamowe, wysyłające swoich pracowników do pracy w terenie. Konieczna jest w takiej sytuacji współpraca z wieloma grafikami, studiami projektowymi i wykonawcami. Łatwo zauważyć, że każdy twórca ma inne spojrzenie na daną firmę. Stanowi to oczywiście dodatkową wartość współpracy, z drugiej strony ważna jest jednak jednorodność przekazu - mówienie przez firmę jednym językiem symboli.
Tylko posiadając przemyślane, spisane i wdrożone zasady komunikacji można uzyskać spójny przekaz i dobry odbiór firmy.